مشخصات ظاهری و فنی خودروی ام وی ام 315 جدید


مشخصات ظاهری و فنی خودروی ام وی ام 315 جدید

پژو 206 تیپ 5 فرانسوی با شتاب عالی، آپشن های کافی و کیفیت ساخت خوب مدت ها بر بازار سدان های محبوب کشورمان حکمرانی کرده بود.

 

q3_g4o.jpg

 

شاید در آن زمان کمتر کسی تصور می کرد که پژو 206 به مرور زمان و جایگزینی قطعات آن با نمونه های ایرانی و چینی دچار چنین افت کیفیت و شتاب شود و از طرفی دیگر خودروهای چینی با ارتقاء به خودروهای محبوب تبدیل شوند. باید اعتراف کرد که پژو 206 و برادر اصلاح شده آن، 206 پلاس یا 207i همچنان در بازار ما حضور پررنگی دارند، اما چند سالی است که رقیبی در این بازه قیمتی، یعنی 315 از فرانسوی ها متمایز شده است. البته نباید از این موضوع به سادگی بگذریم که تامین لوازم یدکی ام وی ام نیز در بازار در گسترش استفاده  از این برند چینی بی تاثیر نبوده است.

گرچه خودرویی که  در نسخه های اولیه به دلیل مشکلات فنی مختلف نمی توانست رقابت تنگاتنگی با محصولات ایران خودرو داشته باشد، اما در مدل ریستایل شده (بعد از سال 1394) با رفع نواقص خود توانست محبوبیت از دست رفته خود را بازیابد و بر طراحی زیبای کابین بنا شود. و بدنه، کابین و صندوق عقب کمی جادارتر از 206 هستند و برای پژو سواری نرم‌تری دارند. اما دلایلی مانند محدودیت دسترسی به قطعات یدکی و قیمت بالاتر آنها و همچنین بدنام بودن نسل قبل باعث شد تا قیمت 315 جدید در بازار دست دوم بیشتر از رقبای ایرانی کاهش یابد.فرانسه در حالی که 315 به شتاب و شلیک ادامه می دهد. در دسته خودروهای معمولی یا حتی کند قرار می گیرد. اما فروش قابل قبول این مدل در بازار نشان از اعتماد نسبی مردم به 315 جدید دارد که پس از عرضه ام وی ام 315 توسط مدیران خودرو، نسخه اتوماتیک این خودرو با نام ام وی ام 315 پلاس عرضه شد.

 

 

 

یکی دیگر از مدل های محبوب ام وی ام ایکس 22 می باشد که باتوجه به آپشن هایی که دارد و در بازار با قیمتی مناسب و البته شرایط اقساطی ویژه خیلی ها را مجاب کرده است که از این مدل استفاده کنند. لوازم یدکی ایکس 22 نیز در بازار به سادگی قابل تهیه می باشد که این نکته هم در گسترش استفاده از این برند چینی بی تاثیر نیست.

بررسی ام وی ام 315 جدید

ام وی ام 315 جدید بسته به استفاده و سلیقه شخصی شما می تواند هم خودروی خوب و هم بد باشد. اگر به دنبال خودرویی با کابین و صندوق عقب کمی جادارتر از پژو 206 هستید و به سواری نرم و طراحی داخلی و خارجی این خودرو اهمیت زیادی می دهید، این خودرو به خصوص از نظر ایمنی ممکن است شما را راضی کند. و مصرف سوخت قابل قبول است و خدمات پس از فروش بهتری نسبت به برخی از رقبای چینی ارائه می دهد. اما اگر شتاب، هندلینگ و کیفیت اسپرت خودرو برای شما اهمیت بیشتری دارد و می خواهید خودروی شما در هنگام فروش سریعا به پول تبدیل شود، این محصول انتخاب بدی برای شما خواهد بود.

داخل ام وی ام 315 جدید

کابین UV 315 جدید نسبت به مدل قبلی دستخوش تغییرات اساسی شده و حالا با چیدمانی کاملا متفاوت، فضایی شیک و اسپرت را پیش روی ما قرار داده است. مسلماً، خلاقیت در اتاق نسبت به نسخه قبلی وجود داشت، اما پیشرفت در نسخه بازسازی شده بسیار چشمگیر است.

تم طراحی کلی کابین جدید 315 از خودروهای اسپورت اروپایی الگوبرداری شده است و با خطوط شکسته بسیاری حس هیجان را به سرنشینان منتقل می کند. با این حال، این هیجان فقط تا این حد باقی خواهد ماند، زیرا مشخصات فنی و تحرک 315 به خوبی با ظاهر خودرو و فضای داخلی اسپورت مطابقت ندارد. بیایید ادامه دهیم؛ در هر صورت، کابین جدید 315 را می توان به عنوان یکی از زیباترین ها در این بازه قیمتی نام برد. از نظر ارگونومی، وضعیت رضایت بخش است. البته طراحی صندلی ها می توانست بهتر از این باشد و در نمای عقب محدودیت هایی وجود دارد، اما به دلیل کمتر بودن رقبا در این قسمت از بازار، می توان از این مسائل جزئی نیز چشم پوشی کرد. به خصوص که وجود سنسور و دوربین معکوس، دید صندوق عقب را پوشش می دهد.

 

 

 

مشخصات ام وی ام 315 جدید

با دیدن ظاهر اسپرت و کابین هیجان انگیز MVM 315 جدید، ممکن است انتظار کمی بالاتر و سواری هیجان انگیز را داشته باشید، اما متاسفانه MVM 315 از نظر مشخصات فنی و با 4 سیلندر 1.5 لیتری تنفس طبیعی ارائه نمی دهد. موتوری که قادر به تولید حداکثر 107 اسب بخار قدرت و 140 نیوتن متر گشتاور است، ظرفیت های بسیار متوسطی دارد. در واقع شتاب اولیه این خودرو برای استفاده شهری کافی است و در جاده می تواند کاملا راضی کننده باشد اما در صعود و سبقت نباید انتظار واکنش سریع پدال را داشت. البته قدرت و گشتاور 315 نسبت به ابعاد و وزن خودرو خیلی کم نیست، اما ضرایب سبکی گیربکس که برای کاهش مصرف سوخت طراحی شده است، باعث کاهش شتاب و کشش خودرو شده است. در واقع این نوع گیربکس برای شهرهای کوهستانی مانند تهران و جاده های کوهستانی کشورمان ایده آل به نظر نمی رسد، زیرا به دلیل فاصله زیاد بین ضرایب بعد از هر تعویض، افت شدید دور موتور و در نتیجه در سربالایی ها ( و حتی در سراشیبی برای استفاده از ترمز موتور) راننده باید دائماً از سرعت موتور بالاتر استفاده کند تا از شتاب و کشش جلوگیری کند. نکته اینجاست که صدای بلند پیشرانه وارد کابین خواهد شد.

فروشگاه دیجی کار در زمینه تهیه و توزیع لوازم یدکی خودرو های چینی فعالیت دارد که توانسته تمامی نیاز های مصرف کنندگان را در اسرع وقت فراهم کرده و آن را به دست مشتریان خود در سراسر کشور ارسال کند. شماره های تماس فروشگاه 02136058442-09128389667

منبع: اطلاع نیوز

 

 

چیپ تصویر Progressive CMOS و رزولوشن QCIF در دوربین مداربسته


چیپ تصویر Progressive CMOS و  رزولوشن QCIF در دوربین مداربسته

اگر به واکاوی اجزای درونی یک دوربین مداربسته بپردازیم به سخت افزارهایی برمی خوریم که یکی از آنها قطعه ای کوچک با فتودیود های بازتابنده ای است که به آن لنز دوربین گفته می شود. بخش اصلی یک لنز شامل حسگر یا چیپ تصویر آن می باشد. بسته به ویژگی نوع دوربین مداربسته ای که قصد خرید آن را دارید، متوجه خواهید شد که از یکی از دو نوع چیپ  تصویر درون آن استفاده شده است:

  • چیپ تصویر CCD یا (charged-coupled device)
  • چیپ تصویر CMOS یا (complimentary metal-oxide semiconductor)

این دو سنسور در واقع شامل همان فتودیود هایی هستند که در پنل های خورشیدی نیز مورد استفاده قرار می گیرند و اساسا تمام آنها وظایف یکسانی دارند. آنها نور را به الکترون تبدیل و در نهایت به تصاویری قابل نمایش تبدیل می کنند. تکنولوژی موجود در سنسور های CMOS در سال های اخیر پیشرفت های زیادی داشته است و بسیاری از نقایص آن نیز برطرف شده اند.

پس از پیشرفت های تکنولوژیکی صورت گرفته اخیر کیفیت تصاویر گرفته شده با سنسور CMOS به حدی بالا رفته که قادر به تمایز آن از تصاویر گرفته شده توسط رقیب خود یعنی سنسور CCD نیستید. و حتی می توان گفت مزایای داشتن یک دوربین با سنسور CMOS از سنسور CCD بیشتر است.

بیشتر بخوانید: تیاندی  دوربین مداربسته

معرفی سنسور CMOS Progressive

سنسورهای CCD و CMOS که در داخل دوربین های مدار بسته یافت می شوند با تکنولوژی پیشرفته  ای ساخته شده اند که قابلیت های اساسی آنها را بهبود می بخشد. فیلتر های Interlaced و Progressive از جمله این پیشرفت ها محسوب می شوند. آنها تصاویر را درون فریم ها پردازش نموده و نقایص موجود در تصاویر را از بین می برند.

استفاده از فیلتر Progressive در هر دو سنسور CCD و CMOS رایج است، اما عمدتا در دوربین های امنیتی CMOS وجود دارد. فیلتر Progressive این امکان را فرآهم می کند تا دوربین بتواند اطلاعات را از هر کدام از پیکسل ها به طور جداگانه دریافت کند و پس از اسکن نمودن آنها تصویری کامل از سوژه به دست دهد. به بیان دیگر تصاویر دریافتی به طور جداگانه به فیلدها و اجزای مختلف تجزیه نمی شوند و خطوط تولید شده در هر تصویر با کیفیت مناسبی سریعا در نمایشگر قابل مشاهده است. مهمترین مزیت این روش در کاربرد های تشخیص حرکت یا (Motion Detection) است.

این امر در دوربین های مدار بسته از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا این فیلتر ها به دستگاه های ضبط  DVR یا NVR اجازه می دهد تا فیلم ها را با کیفیت بیشتری ضبط کنند. به خصوص در مواقعی که تصاویر از پیچیدگی ها و جزئیات بیشتری برخوردار اند.

معرفی سنسور Interlaced

فیلتر های Interlaced منحصرا در سنسورهای CCD وجود دارند. برای تشکیل تصاویر توسط این نوع از سنسور ها، خطوطی به صورت زوج و فرد تولید می شوند. زمانی که اطلاعات حاصل از این خطوط با یکدیگر ادغام می شوند تصویر کامل تشکیل می گردد.

بیشتر بخوانید:   نصب دوربین مداربسته  نمایندگی هایک ویژن

 

رزولوشن QCIF چیست؟

 

 

در سیستم های تلویزیونی از قالبهای متفاوتی برای نشان دادن روزلوشن یا تفکیک پذیری تصویر استفاده میشود. یکی از این قالبها QCIF نام دارد. مفهوم قالب QCIF در استانداردهای تلویزیونی PAL و NTSC متفاوت است.
در سیستم PAL: در سیستم PAL تفکیک پذیری QCIF معادل کیفیت 176*144 پیکسل است. تعداد فریم تصویر نیز حداکثر 25 فریم در ثانیه خواهد بود.
در سیستم NTSC: در سیستمNTSC تفکیک پذیری QCIF معادل کیفیت 176*120 پیکسل است. تعداد فریم تصویر نیز حداکثر 30 فریم در ثانیه خواهد بود.
در ایران کلیه سیستم های تلویزیونی منطبق بر استاندارد PAL هستند.
قالب QCIF در کیفیت تصویر معمولا با قلبهای دیگر مانند D1، 4CIF، 2CIF، CIF مقایسه می شود.